Dagens nyheter ånyo

Träning för livet?
29 juli 2002 — Karlskrona

I ett försök att tvinga sig till att träna anställde en man från Karlskrona för fem år sedan en yrkesmördare som skulle döda honom om han inte tränade tre gånger i veckan.

"Först trodde jag att de löjliga medlemskortskostnaderna och den vansinniga förhandskostnaden skulle tvinga mig att träna så att jag inte slösade bort pengarna, men det fungerade inte. Inom ett par veckor hittade jag på alla möjliga slaka ursäkter för att inte komma.

Då bestämde jag mig för att om inte pengar kunde få mig att träna så skulle förlusten av mitt liv göra det. Idén med yrkesmördaren fungerar hur bra som helst — kanske för bra.

Det fanns tillfällen när jag verkligen inte skulle ha gått normalt sett, som när jag hade lunginflammation med streptokocker. Jag har aldrig någonsin haft så mycket rosa slem rinnande nerför mitt ansikte. Du skulle ha sett löpbandet efteråt.

Men nu har jag bara ett klagomål, och det är att det jag tyckte var löjliga gymkostnader blir överträffade av kostnaden för yrkesmördaren. Och nu när jag vill sluta kan jag inte eftersom jag sade åt honom att skjuta mig om jag sade åt honom att jag ville ge upp."


Förläggare släpper guide till hur man sparkar katter
25 juli 2002 — Strömsund

"Kattkickologi: så sparkar du din katt" är en färgglatt illustrerad instruktionsbok på 45 sidor som leder män genom processen att sparka katter nerför trappor utan att deras fruar eller flickvänner låter dem sota för det.

"Det är svårare än det låter att utföra det och komma undan med det," säger författaren Simon Isaksson. "Jag har blivit tagen på bar gärning x antal gånger av mina dåvarande flickvänner och ägnade hela min tid åt att hitta en idiotsäker process.

Först var jag förskräckt över min motvilja mot katter, med tanke på hur mycket mina flickvänner och min exfru tyckte om dem. Men efter att ha pratat med andra män om mina uppdämmade känslor mot katter insåg jag att jag var långt ifrån ensam. Därför består inledningen av detaljrik historia bakom kattsparkning och några kattkickologers teorier om männens hat mot katter.

Hemligheten bakom en lyckad spark är att bli vän med katten och få den att lita på dig. Sedan, när den är riktigt avslappnad och bekväm runt dig, kan du locka den mot trappan och sedan knuffa till den rejält."

Boken är ett resultat av åratal av forskning, övning, och cirka 150 testkatter.


Påven besöker Yxskaftkälen
22 juli 2002 — Yxskaftkälen

Påven har inte bara som uppgift att besöka så många platser som möjligt runtom i världen, det är också hans mål att se så många platser som han hinner med under sin livstid.

När han frågades om vad som förde honom till Yxskaftkälen svarade han: "Ja, jag har varit överallt på min måste-se-lista, kan-vara-fint-lista, äh-vad-fasen-lista och för-billigt-att-låta-bli-lista. Nu går jag genom min varför-åkte-jag-egentligen-hit-list a.


MSN Sveriges reklamkampanjskådespelare ihjältråkad
22 juli 2002 — Stockholm

Linus Grönman, skådespelaren vars pinsamma replik "Jag älskar när någonting säger 'You've got mail'" har vunnit honom fiender världen över, avled igår på grund av extrem uttråkning.

När hans mor frågades om sin son svarade hon: "Det han sa i reklamen stämde. Han satt i timtal vid datorn och anmälde sig på reklamlistor och nyhetsbrev, skrev e-kort till sig själv; han skrev till och med på en anslagstavla och bad folk att spamma hans epostadress bara så att han skulle kunna höra det där jädrans 'You've got mail'".

Fru Grönman fortsätter: "Han dog efter att hans ljudkort slutade fungera. Några timmar efter att 'You've got mail' hörts för sista gången gled han in i en tråkighetsdriven dödsspiral."

Läkarna säger att hans dödsomständigheter liknar tusentals andras som har lyssnat på det senaste Celine Dion-albumet.


Brist på talang-jakt ordnas för att fixa folk till Macintoshreklam
22 juli 2002 — Göteborg

Apples nya "Switch"-kampanj, med folk som inte riktigt fattade hur man gjorde med en Windows-PC och istället gick över till Macintosh, kommer att fortsätta nu i sommar.

För att hitta lika tröga och idiotiska skådespelare som förra säsongen kommer Apple att hålla en brist på talang-jakt.

Kampanjchefen Ted Hallström kommenterade: "Alla de skådespelarna vi får in från talangfirmorna är för intelligenta, och det är de här som blir avvisade för att de inte är intelligenta, så nu har vi ett unikt problem.

Men jag tror att vi, baserat på några ansökningar vi fått, har hittat några kandidater. Några av dem kunde inte ens stava till sitt förnamn och hade den där "inte så smart"-uppsynen, vilket stämmer överens med de första skådespelarna vi använde.

De första skådespelarna var lätta att hitta: vi gick bara in på en Mac-klubb. Efter första säsongen har det blivit lite komplicerat att hitta någon som vill medge att de använder Macintosh."


OBS: Dessa artiklar är enbart avsedda för att roa, och ska inte tolkas som en