Ungefär mitt på dagen onsdagen den 11:e augusti täcktes nästan hela Europa av den största Apple-logo som någonsin skådats.
I hela Sverige stannade människor upp för att se på det som Apples talesmän kallade Milleniets Meddelande.

Samtidigt som den gigantiska Apple-loggan framträdde på himlavalvet kunde man på stora guldkantade skyltar läsa Apples nya slogan: Upptäck varför år 2000 inte kommer att bli som Y2K!

I en intervju sade Apples tillförordnade VD, Steve Jobs:
Gud är ett stort Mac-fan, och när vi presenterade den här planen för Honom tidigare i år, var Han glad att kunna medverka.

Apples ansvarige, Fred Anderson sade att den Allsmäktige till en början hade vägrat att hyra ut Skapelsen i reklamsyften, och endast kunnat övertalas att hyra ut månen och solen för en ganska stor summa pengar.
Betalningen var substansiell, säger Anderson, men inte dyrare än andra reklamjippon i samma storleksordning. Gud har mycket rimliga priser.
Vi förväntar oss att se en stor utgift under nästa kvartal, men vi hoppas att den ska täckas av iMac-försäljning av bibliska proportioner under samma period lade han till.

Den här kampanjen efterföljer Microsofts misslyckade försök att förra året köpa månen och göra om den till en evigt roterande Internet Explorer-logga.
Vi kan lika gärna gå hem sade en representant från Microsofts reklambyrå, sedan Apple tillkännagivit denna kampanj.

Gud är för tillfället på semester och kunde inte nås för en kommentar.

Upphovsman: The Register Översättare: Thomas Lundström Inskickat av: Borttaget, läs mer här

Liknande poster

Roligt videoklipp, 9 december 2015
Bild på en isärmonterad hårddisk.
Rolig text, 7 november 2014
Närbild på ett Windows-tangentbord
Rolig text, postad för länge sedan
En bild på ett skrattande barn
Rolig text, postad för länge sedan
Rolig bild, 28 april 2012
Rolig bild, 27 september 2014