Det kom ett mejl till SkrattNet som innehöll en hel mängd autentiska samtal till en telefonsupport hos en datortillverkare. Här kommer tredje dosen ur den lilla dagboken som personen (som vill vara anonym) på supporten har fört:

Dagens kund har formaterat om datorn och efter det får han felmeddelande att servern inte kan hittas när han försöker ta emot E-post. Internetleverantören skickar kunden hit till datortillverkaren för att de hittar inget fel. Jag ber kunden gå ut på Internet. Det kan jag inte säger han, för jag har inte lagt in Internet än.


Dagens tekniker:
-Vi har support på datorn tills den går sönder...


Dagens tekniker fick massa mobilstörningar i sitt headset och satt och svor över vad det var för idiot som hade mobilen påslagen på jobbet. Sen började hans byxficka ringa.


Dagens tekniker frågade en kund som hade problem med den integrerade pekplattan:
-Har du problem med internmusen? och insåg sen hur fel det lät...


Dagens kunds barn spillde saft på den bärbara datorn.
Kunden löste problemet med att köra datorn i diskmaskinen.
Nu startar den inte alls. Tänkte föreslå att torka ur datorn genom att låta den stå på 250 grader i ugnen över natten men avstod.


Samtal till norska supportavdelningen:
Kund: Skrivaren skriver inte ut färg som den ska
Tekniker: Har du kollat och rengjord skrivarhuvudet?
Kund: Nääää, det kan du inte förvänta att jag gör. Då blir jag ju kladdig på fingrarna. Ni får skicka en tekniker som gör det.
Tekniker: Tyvärr.
Kunden blir förbannad och lägger på.


Dagens kund anmälde ett trasigt nätverkskort för tre månader sen, men ärendet har legat stilla då ingen dator skickats till verkstaden, dock har de papper på att den ska ha kommit dit. Verkstaden antar att datorn har försvunnit på vägen och börjar bygga en ersättningsdator. Verkstad ringer K och beklagar att datorn försvunnit och att han kommer få en ny dator i utbyte.

K ringer sedan hit till supporten och vill ha ersättning för väntetiden också. Kunden upplyser plötsligt kollegan under samtalet men oj datorn står ju kvar här!

Supporten ber K kolla vad som står på fraktkvittot. externmodem står det. Kollegan inser att K gett fel grejer till budfirman. (Supportteknikern bankar nu pannan i skrivbordet upprepade gånger)

Efter lite mer samtal stämmer inte kundens beskrivning av vad han skickade iväg med ett modem. (Supportteknikern bankar nu pannan hårt i skrivbordet upprepade gånger)

Efter lite mer diskussion listar teknikern ut att kunden skickat iväg högtalarpaketet.

Upphovsman: Okänd Översättare: Okänd Inskickat av: Borttaget, läs mer här

Liknande poster

Rolig bild, 7 oktober 2010
Rolig bild, 3 februari 2003
Rolig bild, 6 juli 2012
Roligt videoklipp, 13 januari 2015
Två personer som står och hänger vid en disk över en kopp kaffe
Rolig text, 11 februari 2011
Rolig bild, 27 augusti 2013